Owsiane placuszki z owocami − słodka przekąska

Nie przepadam za słodyczami. Zdecydowanie bardziej pociąga mnie masło orzechowe (mam nawet brzydki zwyczaj wyżerania go łyżeczką wprost ze słoika). Nie jestem więc odpowiednią osobą, by komuś radzić, jak okiełznać przemożny apetyt na słodkie co nieco. Nie mam nawet pewności, czy koniecznie trzeba tej słodyczy sobie odmawiać. Życie jest przecież takie krótkie… 

Z drugiej jednak strony sklepowe ciastka, wafelki, batoniki i czekoladki, a także niewinne na pozór jogurty zawierają takie ilości cukru, że lepiej ich unikać. Nawet produkty promowane jako „zdrowe”, chociażby batony musli, nie są wolne od nieciekawych składników. Niektóre z nich mają w sobie z pół tablicy Mendelejewa! Niechętnie widzę swoich bliskich z taką przemysłową słodyczą na talerzu. Staram się więc wysupłać trochę czasu na przygotowanie smacznych i zdrowych zamienników. Przedstawiałam już na blogu zbożowe batony z bakaliami oraz orkiszową szarlotkę. Dziś chciałabym Wam zaproponować apetyczne placuszki owsiane − naturalnie słodzone bananem, podane z owocami sezonowymi. Truskawki, maliny, jeżyny, a może agrest, wiśnie czy czerwone porzeczki. Słodko-słodko albo słodko-kwaśno, jak kto lubi. Zawsze zdrowo. Zapraszam :)

 

Placki owsiane bananowe z truskawkami i kokosem

Placuszek owsiany bananowy z truskawką i kokosem - zbliżenie

Placuszek owsiany bananowy z truskawką i kokosem - ugryziony

 

Składniki:

(na ok. 8 placuszków)

  • 50 g płatków owsianych grubych
  • banan średniej wielkości
  • jajko
  • owoce sezonowe
  • opcjonalnie: płatki migdałowe i/lub kokosowe do dekoracji
  • opcjonalnie: tłuszcz do smażenia (ja w tym przypadku go nie używam)

 

Placki owsiane bananowe z wiśniami i kokosem

 

Przygotowanie:

  1. Odmierz 50 gramów płatków owsianych grubych (błyskawiczne łatwiej wchodzą w uda…), dodaj do nich banan pokrojony w plasterki i rozbełtane jajko − wymieszaj, a następnie zmiksuj na gładką masę. Jeśli ciasto wyjdzie za rzadkie, dodaj więcej płatków owsianych. 
  2. Odstaw na 3 minuty. Po tym czasie kładź masę łyżką stołową na dobrze rozgrzaną patelnię (idealnie się sprawdza płaska patelnia teflonowa do naleśników). Placuszki owsiane delikatnie dociśnij, by były jednolitej grubości. Smaż je z obu stron na małym ogniu − uważaj przy przewracaniu, bo są bardzo delikatne.
  3. Udekoruj placki owocami sezonowymi, posyp płatkami migdałowymi lub kokosowymi i delektuj się tą niebiańską ambrozją :)

 

Placki owsiane bananowe z morelami i żurawiną

 

Płatki owsiane warto wprowadzić do jadłospisu. Lista prozdrowotnych zalet tego zboża jest bowiem długa i nad wyraz imponująca. Owies wpływa korzystnie na przewód pokarmowy, chroni układ krążenia, łagodzi stres i napięcie nerwowe, zapobiega cukrzycy, miażdżycy i kamicy nerkowej (działa moczopędnie), poprawia odporność organizmu i… zwiększa męską potencję. Płatki owsiane dają uczucie sytości i zapobiegają wchłanianiu nadmiaru tłuszczu z pożywienia, co czyni z nich idealny składnik diet odchudzających (źródło). Wartości odżywcze bananów są równie interesujące. Te owoce to przede wszystkim skarbnica potasu, który skutecznie obniża ciśnienie tętnicze (więcej o bananach). Lepiej jednak wybierać młode egzemplarze − bardzo dojrzały banan jest wprawdzie słodszy, ale ma dużo wyższy indeks glikemiczny i więcej kalorii. A owoce sezonowe? Samo zdrowie! Smacznego :)

 

Placki owsiane bananowe z migdałami i porzeczkami

zdjęcia, kadrowanie i obróbka: Małgorzata Magenta-Siemiaszko

.

Polub moją stronę na Facebooku, aby być na bieżąco:

 


Bardzo się napracowałam tworząc ten wpis. Teraz kolej na Ciebie, drogi Czytelniku. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli skomentujesz moje słowa albo dopowiesz coś od siebie. Zależy mi na poznaniu Twojego zdania – na poznaniu Ciebie.

  • Jeśli masz inny punkt widzenia, wyraź go w komentarzu.
  • Jeśli tekst Ci się podoba, polub go albo podziel się nim ze znajomymi.
  • Jeśli chcesz, bym poruszyła jakiś temat − napisz o tym w wiadomości.

Rozgość się u mnie :))


(Przeczytano 217 razy)

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *